Integritetspolicy

Integritetspolicy Brf Skörpabäcken 2018-04-09

Brf Skörpabäcken, (”Brf Skörpabäcken”/”vi”), 716406-2957, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Brf Skörpabäcken värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är Brf Skörpabäckens målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information Brf Skörpabäcken samlar in och hur denna används.

Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss. De personuppgifter som Brf Skörpabäcken behandlar är ditt namn, adress, personnummer, epostadress, telefonnummer och mobiltelefonnummer.

Hur använder vi dina personuppgifter?
Uppgifterna kan användas för:

• Att, enligt lag, föra lägenhetsförteckning och medlemsförteckning.
  • Att föra nyckelregister över utlämnade nycklar till gemensamma utrymmen.
  • Att underhålla föreningens interna medlems- och kontaktlistor som används i styrelsens dagliga arbete, exempelvis vid direktkontakt med medlemmen eller vid entreprenadarbete där hantverkare behöver komma i kontakt med medlemmen.
  • Att visa bild och film på föreningens interna hemsida dit enbart inloggade medlemmar har tillgång.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?
För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner hos Brf Skörpabäckens styrelse. Vidare är tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras begränsad och det krävs identifikation för åtkomst.

Hur länge sparas mina personuppgifter?
Personuppgifterna sparas tills du utträder ut Brf Skörpabäcken.

Tillgång till, uppdatering och korrigering av dina personuppgifter
Du har enligt dataskyddsförordningen rätt att gratis, efter skriftligt undertecknad ansökan ställd till styrelsen, begära tillgång till, rättelse och radering av personuppgifter, begränsning av behandling, invända mot behandling och dataportabilitet. Du har också rätt att återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter samt rätten att klaga till Datainspektionen, som är tillsynsmyndighet.

Brf Skörpabäcken vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter du lämnat till Brf Skörpabäcken förändras, t.ex. om du ändrar din epostadress eller namn, vänligen meddela styrelsen detta.

Ändringar i Integritetspolicy
Brf Skörpabäcken förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Alla ändringar av denna Integritetspolicy kommer att publiceras på föreningens hemsida.

Ladda ner Integritetspolicyn i utksriftvänligt format här

Samtyckesblanketter: